Supports instellingen

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 9 months en 3 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
sdevries76
Netherlands

Supports instellingen

Bericht door sdevries76 »

Voor de ondersteuning maak ik meestal gebruik van "tree supports" met het vinkje bij "alleen op het printbed" aan.
Ooh ja, dit doe ik in de Orca Slicer met de volgende instellingen:

Afbeelding

Voorkant van deze leuke dame ziet er goed uit:

Afbeelding

Maar door de vele supports die ik slecht los krijg heeft zij aan de achterkant pittig last van cellulitis:

Afbeelding

Wat raden jullie mij aan in de instellingen aan te passen zodat de support makkelijker los laten?
Ik zie weleens filmpjes waarop de support super makkelijk losgebroken worden van het model.
Groetjes,

Sander
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Creality Ender 3 V3 KE
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik zou om te beginnen het model staand printen. Dat zal ook wel een uitdaging zijn omdat het contactvlak erg klein is. Maar met een flinke brim van misschien wel 2 lagen en voldoende ondersteuning zou het moeten kunnen lukken. Het heeft wel een keerzijde en dat is dat de print veel langer gaat duren. Maar ik denk dat je wel een veel mooier resultaat gaat krijgen. Er zijn diverse instellingen waarmee je support makkelijker of moeilijker los krijgt. Maak het in eerste instantie net te massief. Maar met dit model zal het wel, vooral aan de basis, breed genoeg moeten zijn om stevigheid te hebben. Net als met de gewone infill van een object kun je ook met de infill van de support spelen.

En zelf zou ik voor de perfectie van het model waarschijnlijk gaan voor een laagdikte van 0,12 mm. Daarmee duurt de print nog een stuk langer maar wordt hij wel een stuk mooier.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Rob52 schreef: 18/08/24, 22:11 Ik zou om te beginnen het model staand printen.
Plus 1.
Een goed ontwerp kan je ook goed printen zonder poes pas. Alleen die hoogste voet is een uitdaging. Je kan natuurlijk ook zelf ergens een support tekenen die je dan makkelijk kan verwijderen.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
sdevries76
Netherlands

Nu staand geprint met iets aangepaste settings voor de supports. Printtijd is opgelopen van ongeveer 2 naar 3 uur.

Afbeelding
Afbeelding
Groetjes,

Sander
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Creality Ender 3 V3 KE
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Wel beter, maar nog wel vatbaar voor verbeteringen. Wat vind je er zelf van?
sdevries76
Netherlands

Niet slecht, wat zijn jouw ideeën om het nog mooier te krijgen?
Groetjes,

Sander
Creality Ender 3 V3 KE
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Ik zie nog wat inzakkingen in de elleboog en de rug lijkt me niet perfect. Wat de oorzaak van de rug is kan ik zo niet inschatten. Je moet spelen met de instellingen, maar voor de elleboog zou het misschien helpen dat je een lichte correctie voor automatische overhang gebruikt. Kijk eerst in de voorbeeld functie van Cura wat het resultaat wordt voor je gaat printen. Te veel correctie geeft rare aanpassingen die je niet wilt.
sdevries76
Netherlands

Die verzakking in de elleboog zijn pinten waar de support hebben gezeten.
Groetjes,

Sander
Creality Ender 3 V3 KE
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Inzakking betekend m.i. dat er onvoldoende infill onder de wandlagen aanwezig is en/of de part koeling onvoldoende zijn werk doet
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Kan ook gewoon overhang zijn

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in