Beginners vraag
Beginners vraag
Sinds ongeveer een week de Elegoo printer in huis.
Op het geheugenstickje staan wat voorbeelden om te printen.
Het bootje ging vrij snel goet.
De buddha ging niet andere topic PETG probleem.
Nadien met wat tape en lijm ging het goed.
Nu heb ik een bestand binnengehaald van een 3d site om te printen.
Deze met Cura gesliced ( hopelijk goed getypt ). Bestand staat op de stick en vervolgens willen printen.
Printer gaat wel, en filament wordt gevoed, maar hoopt op in de printkop. Het is net of er te weing materiaal wordt gevoed.
Instellingen staan precies hetzelfde als bij de bestanden die al op de stick staan. Bootje en Buddha
PLA en PETG geprobeerd. Ook al andere bestanden geprobeerd, maar alleen de bestanden die al op de stick standaard staan werken.
Het zal ongetwijfeld beginnersfouten zijn, maar weet niet wat ik verkeerd doe.
Ik hoor het graag van jullie.
Op het geheugenstickje staan wat voorbeelden om te printen.
Het bootje ging vrij snel goet.
De buddha ging niet andere topic PETG probleem.
Nadien met wat tape en lijm ging het goed.
Nu heb ik een bestand binnengehaald van een 3d site om te printen.
Deze met Cura gesliced ( hopelijk goed getypt ). Bestand staat op de stick en vervolgens willen printen.
Printer gaat wel, en filament wordt gevoed, maar hoopt op in de printkop. Het is net of er te weing materiaal wordt gevoed.
Instellingen staan precies hetzelfde als bij de bestanden die al op de stick staan. Bootje en Buddha
PLA en PETG geprobeerd. Ook al andere bestanden geprobeerd, maar alleen de bestanden die al op de stick standaard staan werken.
Het zal ongetwijfeld beginnersfouten zijn, maar weet niet wat ik verkeerd doe.
Ik hoor het graag van jullie.
Dat is lastig vast te stellen. Maar ik vermoed dat je instellingen in Cura niet goed staan. Je printer werkt wel met kant en klare G-code, echter de code die je zelf genereert wil niet printen. Probeer eens de extruder te kalibreren. Heb je wel de juiste filament dikte ingesteld?
Groeten uit Hoogeveen.
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
3 Printers: Artillery S1, Artillery Genius en een JGmaker duo printer
Software: ik ontwerp met Design Spark Mechanical 6.0.3 en Cura 5.6.0
Is inderdaad heel lastig vast te stellen.
Eigenlijk zou ik eens wat visuele uitleg moeten hebben over dit geheel.
Het prgramma Cura is nieuw voor mij. Weet nog niet alles te vinden in het programma.
Het slicen is ook een dingetje. Mischien simpel, en steeds copieeren op een stick en vervolgens weer in de printer stoppen.
Beetje omslachtig.
Ben zelf best handig met software, en heb al in het systeem gekeken van de printer.
Dit is Linux, en draai onder Armbian 22.05.0-trunk. Alle 6 pc's hier draaien op Linux.
Maar eerst eens kijken of er iets of wat geprint kan worden.
Of iemand hier in de buurt voor uitleg. Roosendaal
Eigenlijk zou ik eens wat visuele uitleg moeten hebben over dit geheel.
Het prgramma Cura is nieuw voor mij. Weet nog niet alles te vinden in het programma.
Het slicen is ook een dingetje. Mischien simpel, en steeds copieeren op een stick en vervolgens weer in de printer stoppen.
Beetje omslachtig.
Ben zelf best handig met software, en heb al in het systeem gekeken van de printer.
Dit is Linux, en draai onder Armbian 22.05.0-trunk. Alle 6 pc's hier draaien op Linux.
Maar eerst eens kijken of er iets of wat geprint kan worden.
Of iemand hier in de buurt voor uitleg. Roosendaal
-
PrintEngineer
Kijk even in het printer profiel of de juiste filament diameter is geselecteerd. Standaard staat die op 2.85mm en voor zover ik weet moet die voor de Elgoo op 1.75mm staan
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Zal morgen eens kijken. Printer net uitgezet.
Was het een beetje beu na een halve dag tobben.
Wel de laatste Cura software geinstalleerd. Hier staat de Elegoo wel in voor setup.
En anders toch iemand zoeken die wat visuele uitleg kan geven, anders blijf ik maar aan modderen.
Was het een beetje beu na een halve dag tobben.
Wel de laatste Cura software geinstalleerd. Hier staat de Elegoo wel in voor setup.
En anders toch iemand zoeken die wat visuele uitleg kan geven, anders blijf ik maar aan modderen.
Ik lees dat wel vaker, maar wat is het probleem? Heb je haast? Als dat zo is zou ik met 3d-printen maar meteen stoppen. Alleen het opwarmen van de nozzle en het printbed kost al 20 keer zo lang als dat kopiëren en het sticky of de sd-kaart in je printer stoppen. Mensen kunnen echt overal een probleem in zien of van maken.
En zoals met alles moet je je ook de tijd gunnen om je bepaalde dingen eigen te maken en je in te lezen. Dat kost tijd, maar hoort nu eenmaal bij de hobby. Cura is niet moeilijk, je moet er alleen even de tijd voor nemen en je moet driedimensionaal kunnen denken.
En handig zijn met software is geen garantie. Er zijn zoveel verschillende versies met zoveel verschillende structuren dat je soms toch echt gewoon opnieuw moet beginnen. En ja, ik weet er echt "alles" van.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Ik heb geen haast. Het is maar hobby, alleen ik had niet verwacht dat het best ingewikkeld is met de hoeveelheid instellingen. Mijn gedachte was, 3d bestandje binnen halen en printen. Maar er zit iets meer achter.
En misschien eens bij iemand langs gaan die ook 3d print.
Dan zie en begrijp ik het beter.
Oja, waar kan ik het printer profiel veranderen. Is dat bij de 3d printer of bij het programma Cura ??
En misschien eens bij iemand langs gaan die ook 3d print.
Dan zie en begrijp ik het beter.
Oja, waar kan ik het printer profiel veranderen. Is dat bij de 3d printer of bij het programma Cura ??
Dit doe normaal gesproken in slicer.
Groeten Hardy
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Daarvoor hoef je tegenwoordig niet echt meer bij iemand fysiek langs te gaan. Er staat voor (bijna) elke vraag die je hebt wel ergens een (Youtube) filmpje van op internet. Meestal in het Engels, maar je kunt het dan vaak stap voor stap bekijken. En van veel voorkomende vragen staan er vaak heel veel die het je willen uitleggen. Tegenwoordig is dat een van de gemakkelijkste manieren van zelfstudie.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Klopt, er zijn ontelbaar filmpjes. Heb er al behoorlijk wat bekeken. Lijkt zo simpel.
Ben al weer een ochtentje bezig met 0% resultaat.
Morgen weer een dag.
Ben al weer een ochtentje bezig met 0% resultaat.
Morgen weer een dag.
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in