Anet a6 valt uit

Anet a6

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

PrintEngineer schreef: 26/11/24, 16:46 De voeding is het enige elektrische onderdeel die wel een CE keurmerk
Dat deze een CE keurmerk heeft is normaal , maar welk CE keurmerk heeft deze dan ?
Bijlagen
Comparison_of_two_used_CE_marks.svg.png
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

PrintEngineer schreef: 26/11/24, 16:46 Voor verkoop binnen Europa is het CE keurmerk verplicht en die vind je niet op de Anet A6.
Dat is niet helemaal waar in dit geval. De anet is een bouwpakket en het belangrijkste deel (voeding) heeft een CE merk. Dat dit niet 100% de lading dekt geldt voor alle apparaten die je nu in je huis, schuur en auto hebt.
Immers "alleen voor huishoudelijk gebruik", knaagt al aan het veiligheidsidee en ik zou wel eens willen weten of alle spullen van de action door een NEN3140 keuring komen.

Kabelmanagement is heel belangrijk bij elke printer en vooral de bewegende dingen er van.
Ik zie hier best vaak plaatjes van levensgevaarlijke situaties qua kabels.
Maar goed we dwalen af.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

CE keurmerk is CE keurmerk. Het is een eigen verklaring van de fabrikant waarin deze verklaart dat het apparaat voldoet aan de Europese eisen. Daar wordt ook doorlopend onderzoek naar gedaan door onafhankelijke keuringsinstanties, maar veel Chinese producten die niet via officiële import kanalen naar de consument gaan ontsnappen aan deze steekroef keuringen. Daarnaast is er geen officiële importeur van Anet in Nederland die op aanvraag zijn product(en) voor zo ‘n keuring beschikbaar moet stellen. Dat is ook waarom er veel onveilige apparaten bij de Nederlandse huishoudens staan
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

Wat overblijft is de vraag hoe kan de zekering zo van een op
Ander moment doorbranden, en het bordje nog wel goed zijn?
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Sorry, iemand die een "zwart geblakerde" zekering doorverbind :roll: , moet geen apparaat mee kopen waar schroeven in zitten, gewoon om ongelukken te voorkomen, ik hoop dat de nieuwe printer een gesloten systeem wordt met lange fabrieksgarantie.😉
Zelfbouw Ultifaker 20x20 ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

PrintEngineer schreef: 26/11/24, 18:56 CE keurmerk is CE keurmerk
Dan zou ik als ik jou was toch maar eens in verdiepen wat een CE of C E keurmerk is . Chinezen gebruiken deze ook Chinese Export , zoals in een plaatje hier boven getoond was .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
PrintEngineer
Netherlands

In Europa geldt ook alleen het Europese CE keurmerk. Dus die moet je ook niet met de Chinese variant vergelijken. China maakt handig gebruik van het look a like logo maar is niet dezelfde regelgeving
Bij mij weet je het nooit waarmee ik print. Momenteel kan ik kiezen uit een Wanhao Duplicator I3 Plus en een gerestaureerde Orcabot v0.43
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Als er geen Europees C E opstaat moet je voorzichtig zijn met de veiligheid .
In China nemen ze het niet zo nauw met veiligheid .
https://www.mkbservicedesk.nl/internati ... mstig%20is.

Toegevoegd in 2 minuten 33 secondes:
henryschippers2023 schreef: 26/11/24, 16:26 De printer gaat niet meer aan, er komt een nieuwe
Welke als ik het mag vragen ?
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Zelfs als er een CE Waarmerk op staat wil het eigenlijk niks zeggen. Het is de fabrikant die het erop plaatst en zegt 'dit voldoet aan de vereisten' ook al voldoet het niet, en de EU doet er 0 controles op

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing klipper op BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS

Anycubic Photon M3 Plus & Wash & Cure 2.0
* Resins: Anycubic & Phrozen
PrintEngineer
Netherlands

Jaren geleden heeft het RIVM een rapport opgesteld waarin de risico’s van het 3D printen en 3D printers worden gemotiveerd. Niet super up to date, maar wel interessant om eens doorheen te lezen https://www.rivm.nl/bibliotheek/rapporten/2016-0084.pdf
henryschippers2023
Netherlands

Bericht door henryschippers2023 »

Wim62 schreef: 26/11/24, 21:36 Als er geen Europees C E opstaat moet je voorzichtig zijn met de veiligheid .
In China nemen ze het niet zo nauw met veiligheid .
https://www.mkbservicedesk.nl/internati ... mstig%20is.

Toegevoegd in 2 minuten 33 secondes:
henryschippers2023 schreef: 26/11/24, 16:26 De printer gaat niet meer aan, er komt een nieuwe
Welke als ik het mag vragen ?
Dat weet ik nog niet, iets in de categorie babumlab
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in