Creality CR10 S Pro probleem, komt niet in menu-scherm bij opstarten

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 2 months en 1 week old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Dat iemand jaren lang tevreden over een merk is en daarna niet meer is een heel normaal verschijnsel .
Ik hebt jaren lang Opel gereden , en hebt een keer mogen proeven aan een VW . De VW is gebleven en bij mij komt nooit meer een Opel .
De een houd van de moeder en de ander van de dochter 😂
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Chris_Creality schreef: 13/02/25, 21:44 Ik ben een redelijke nerd, kan programmeren, weet van van elektronica en stappenmotoren en ben ook niet bang voor een soldeerbout
Dan zou ik gewoon de stoute schoenen aan trekken, en er dit in zetten, is een 32bits board met 5 TMC2209 silent steppers drivers, hiermee kun je dan ook eventueel een tweede Z-stepper aandrijven voor een perfect bedleveling, i.p.v. het originele 8bits board met maar 4 steppers, de hardware (printer constructie) is gewoon wel goed en zonde om dit zo maar weg te doen.
https://de.aliexpress.com/item/10050024 ... ry_from%3A
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Het moederbordje vervangen hoeft helemaal geen 100€ te kosten.

https://a.aliexpress.com/_Ex3Qd6c 37€ en gratis verzending. Prusa is een goeie keuze, ik zou dan voor de Core One gaan. Nog iets beter dan de mk4s, corexy, gesloten behuizing en nog iets meer bouwvolume

Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS
Chris_Creality
Netherlands

Bericht door Chris_Creality »

PrintEngineer schreef: 14/02/25, 11:09
Chris_Creality schreef: 01/02/25, 11:44 Ik heb al jaren, tot volle tevredenheid, een Creality CR10-S Pro.
Je begon dit topic met bovenstaande zin die zegt "tot volle tevredenheid". Dan is de stemming over de CR10-S in korte tijd wel veranderd. Ik begrijp uiteraard dat je gefrustreerd bent over het feit dat de printer nu niet goed meer werkt, maar je was tot het probleem zich voor deed tevreden.
Je hebt gelijk, maar mijn Creality printer aan de praat krijgen uit de doos was ook nog even een avontuurtje kan ik mij van 5 jaar geleden herinneren. Los van de omgekeerde SD waren er nog een paar hobbels. Maar als hij het dan eenmaal doet, dan doet hij het ook. Daarom is het ook zo frustrerend dat je na 5 jaar (printer kostte 550 euro) weer overnieuw kan beginnen. En in die 5 jaar zijn ze niet veel beter geworden: 0 support van de fabrikant, onbegrijpelijke documentatie en tot slot instructie-video's in het Chinees.

Kijk maar eens op de review-sites als Trustpilot hoe ze daar afgemaakt worden. Ik ben nog mild. Prusa doet het daar een stuk beter.

Toegevoegd in 5 minuten 27 secondes:
Ch3vr0n schreef: 14/02/25, 12:18 Het moederbordje vervangen hoeft helemaal geen 100€ te kosten.

https://a.aliexpress.com/_Ex3Qd6c 37€ en gratis verzending. Prusa is een goeie keuze, ik zou dan voor de Core One gaan. Nog iets beter dan de mk4s, corexy, gesloten behuizing en nog iets meer bouwvolume

Dat is niet het goede board; https://nl.aliexpress.com/item/10050078 ... ry_from%3Alijkt er meer op:
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Als je voor goede after sales gaat moet je inderdaad bij Prusa zijn. Geen enkel ander merk is daar beter in.

Bij Creality hebben ze de service anders georganiseerd, en dat doen ze via de offical store. Via service support center kan je middels het serienummer en het productie jaar een request indienen voor levering van een nieuw mainboard. Die vind je dus niet in de offical store zelf en moet je daarom met een service request aanvragen. Toegegeven, heel klantvriendelijk is het niet, maar je kunt zo wel aan het juiste mainboard komen. Het is maar net hoeveel moeite je het waard vind om de printer nog te fiksen.

Persoonlijk vind ik repareren van defecte 3D printers leuker dan er iets mee printen. Ja ik spoor niet helemaal, want 99% van de mensen die een 3D printer kopen willen er juist alleen maar mee printen. Als er dan wel een keer iets mis is slaat de teleurstelling toe en wordt door menigeen de printer vervloekt
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ik hebt er niet zoveel verstand van , Maar als iemand een product koopt wil hij deze gebruiken waarvoor deze voor gemaakt is .
Anders hadden ze wel een mecano doos gekocht .
En ts heeft ook al aangegeven dat het na 5 jaar een keer iets nieuws wil met moderne techniek en geen antiek .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Chris_Creality
Netherlands

PrintEngineer schreef: 14/02/25, 15:05 Als je voor goede after sales gaat moet je inderdaad bij Prusa zijn. Geen enkel ander merk is daar beter in.

Bij Creality hebben ze de service anders georganiseerd, en dat doen ze via de offical store. Via service support center kan je middels het serienummer en het productie jaar een request indienen voor levering van een nieuw mainboard. Die vind je dus niet in de offical store zelf en moet je daarom met een service request aanvragen. Toegegeven, heel klantvriendelijk is het niet, maar je kunt zo wel aan het juiste mainboard komen. Het is maar net hoeveel moeite je het waard vind om de printer nog te fiksen.

Persoonlijk vind ik repareren van defecte 3D printers leuker dan er iets mee printen. Ja ik spoor niet helemaal, want 99% van de mensen die een 3D printer kopen willen er juist alleen maar mee printen. Als er dan wel een keer iets mis is slaat de teleurstelling toe en wordt door menigeen de printer vervloekt
Ik ga niet met Creality in de weer voor een nieuw board, daar heb ik in een week tijd alle vertrouwen in verloren. Maar als jij het leuk vind om ze te fixen? Ik heb er hier nu twee staan. Printer 1 met een defect board, en de tweede printer die ik goedkoop even van Marktplaats had gehaald (een V2) heeft een ander bekend Creality probleem, de head wil niet naar beneden en hier moet ik ook met de firmware in de weer.
Maar als jij je er druk over wil maken dan kom ik ze graag brengen als je een beetje in de buurt van Leiden woont. Over een vergoeding valt te praten, maar dat moet dan maar even per DM hier.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Creality is heel lang een van de meest verkochte printers geweest. Technisch gezien zijn het prima printers. Maar een veel gehoorde klacht is onduidelijke handleidingen en slechte klantondersteuning. Dan heb je weer geluk als je die printer bij 123-3D hebt gekocht want die geven wel goede service. Het sd kaartje op z'n kop erin moeten doen is echter vrij normaal omdat die rechtstreeks in het slot dat op de print gemonteerd gestoken moet worden. En aangezien ze het moederbord niet kunnen omkeren moet je het kaartje omkeren. Er zit niet voor niets een uitsparing zodat hij er maar op 1 manier in kan. Bij mijn Two Trees printer moet dat ook zo. Maar met dit soort dingen is het meestal achteraf dat je zegt; oh was het zo eenvoudig, maar heb je er inmiddels een half uur mee lopen klooien.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Chris_Creality
Netherlands

Oh, dat van die 123-3d was nog even een goede opmerking, want daar komt ie toevallig vandaan en binnen 1 minuut had ik iemand aan de lijn die wist waarover hij het had. Antwoord van de deskundige (die mijn originele configuratie zag staan in zijn systeem): als je mainboard stuk is dan is het helaas pindakaas want die worden niet meer gemaakt en zijn niet meer leverbaar (hij zei het een stuk vriendelijker).

OK, dat betekent dat printer 1 nu officieel overleden is. De V2 ga ik nog proberen te resetten; maar ook bij deze begint de frustratie op te lopen.
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Je printer is 5 jaar oud dat is voor een Creality best oud , als je ziet hoeveel verschillende modellen ze van een serie in de loop van de jaren hebben uit gebracht . en dan dat er nog maar weinig onderdelen te verkrijgen zijn .
Neen nu eens een prusa mk3 die is bijna 8 jaar oud , en nog steeds zijn alle onderdelen te verkrijgen .
Nou TS als ik jou was wist ik het wel hou het in de gaten goed koop is duur koop
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Chris_Creality schreef: Dat is niet het goede board; https://nl.aliexpress.com/item/10050078 ... ry_from%3Alijkt er meer op:
Als je een origineel bordje wil wel ja Afbeelding. Maar wie zegt dat je een origineel moet gebruiken. Ik heb het mijne ook eruit gehaald om te moderniseren en meer uit de printer te kunnen. Halen

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie

Bambulab X1C + 4 AMS
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in