1e ASA print op Bambu P1S
-
1e ASA print op Bambu P1S
Hoi allen,
ik ben een container aan het printen voor op een vrachtwagen, schaal 1/14.
De voorwand en het eerste deel van de bak heb ik geprint. Helaas zijn beiden iets krom getrokken. Natuurlijk allebei en een ander richting waardoor de naad alleen maar groter wordt.
Wat kan ik er aan doen om te zorgen dat de print niet meer krom trekt.
ik ben een container aan het printen voor op een vrachtwagen, schaal 1/14.
De voorwand en het eerste deel van de bak heb ik geprint. Helaas zijn beiden iets krom getrokken. Natuurlijk allebei en een ander richting waardoor de naad alleen maar groter wordt.
Wat kan ik er aan doen om te zorgen dat de print niet meer krom trekt.
Groetjes,
Sander
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Creality Ender 3 V3 KE Bambu P1S
Sander
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
-
PrintEngineer
Welk filament heb je hiervoor gebruikt?
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Je zult denk ik ook wat meer instellingen en printcondities moet melden. Warping is vaak voorkomend bij ABS en ASA, maar met een omkasting zou dit minder moeten zijn of helemaal niet. Maar een goede brim kan al een stuk helpen. Wat is de temperatuur van je bed en van de kast binnenin. Er zijn veel oorzaken maar ook veel mogelijke maatregelen. Met wat meer info kan iemand je hier misschien verder helpen.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ch3vr0n
- Site Admin
- Contacteer:
Temperatuur instellingen? Waren de deur/deksel dicht? Chamber fan actief of niet? Part cooling fan actief of niet?
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Sent from my Pixel 7 Pro using Tapatalk
Bambulab X1C + 4 AMS
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrusaXL 5 Toolhead Edition
Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
-
Welk filament heb je hiervoor gebruikt? ASA
Temperatuur instellingen? Nozzle 260, Bed 100
Waren de deur/deksel dicht? Ja
Chamber fan actief of niet? Geen idee, hoe kan ik dat zien?
Part cooling fan actief of niet? Ja
Verder geen Brim of iets gebruikt, wel 3d lac.
Temperatuur instellingen? Nozzle 260, Bed 100
Waren de deur/deksel dicht? Ja
Chamber fan actief of niet? Geen idee, hoe kan ik dat zien?
Part cooling fan actief of niet? Ja
Verder geen Brim of iets gebruikt, wel 3d lac.
Groetjes,
Sander
Sander
Ik zou een brim toepassen dat helpt sowieso. En bij ASA of ABS zet ik de part cooling uit. Maar ik heb geen omkasting. Je zou die in ieder geval kunnen verlagen naar bijvoorbeeld 50%
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Ga ik proberen, dank voor de tips
Groetjes,
Sander
Sander
Als je ingeeft in Bambu slicer dat je ASA filament wil gebruiken , mag je toch wel van uitgaan dat het een en ander automatische geregeld wordt , B.V. bed temp , nozzle temp , part cooler en champer fan .
Zo werkt het wel bij mijn printer .
Zo werkt het wel bij mijn printer .
Met vriendelijke groet
Wim
Prusa mk4S
Wim
Prusa mk4S
-
Dat had ik ook verwacht
Groetjes,
Sander
Sander
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in