PETG probleem

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Hardy schreef: 19/11/23, 14:36 ik heb vandaag hiervoor een nieuwe rol filament gebruikt, dus vocht kan ook niet het probleem zijn.
Da's dus een foute perceptie. T'is niet omdat het een nieuwe rol is, dat die rol droog is. Vocht kan wel degelijk een probleem zijn, zelfs bij nieuwe vers uit de vacuum verpakking rollen. Er zijn genoeg foto's en berichten op het internet te zien met waterdruppels fysiek aanwezig in een gesloten vacuum verpakte rol
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Even nog weer een reactie van mij op dit oude topic, ik heb de problemen niet meer gehad, ik heb mij printers destijds nog eens goed bekeken en opnieuw gekalibreerd, daarna nog niet weer dit fenomeen gehad, en wat betreft vocht, ik gebruik bijna alleen maar PETG (ook veelal al jaren oud) dat open en bloot hier op zolder ligt en de prints zien er gewoon altijd erg goed uit, de lucht vochtigheid varieert tussen de 50 en 70%, ik weet ook niet waarom ik daar geen last van heb, van alles wat je zo leest zou PETG toch wel erg gevoelig moeten zijn.
Ik probeer sinds een paar weken PETG-CF wat wel een heel erg mooie print levert (mooi oppervlak met nagenoeg onzichtbare layer lines) met gewoon de zelfde instellingen, is echt de moeite waard wat ik tot nu toe zie.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Ik hebt ook met een schuin oog naar PETG-CF zitten kijken , alleen vind ik de prijs nogal aan de hoge kant .
Maar ik zeg nooit niet nooit . 😊
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Hardy
Netherlands

Bericht door Hardy »

Het is inderdaad iets duurder, maar ik wilde het gewoon eens proberen na aanleiding van diverse positieve ervaringen op internet, en ik moet zeggen, het is erg fijn spul, print makkelijker dan normaal PETG en ook support is wat makkelijker te verwijderen en van stringing heb helemaal geen last gehad tot nu toe.
Het is ESUN PETG-CF wat ik besteld heb bij Amazon voor €21,85, dus valt nog wel mee.
Groeten Hardy

Zelfbouw Ultifaker 20x20 Ramps 8 bits Marlin 1.19
Zelfbouw 3D-cube 25x25 https://www.youtube.com/watch?v=udCxjZcOA-c&t=8s
Zelfbouw CoreXY 30x30 MKS-Sgen-V2 32bits KLIPPER via CanBus
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Oké ik kwam prijzen tegen die tussen de €35 en €55 zaten , ik zal mij er een iets meer in verdiepen .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Ik heb over 2 weken ofzo nog Eryone petg-cf laten over komen. 10kg voor 109€. Na coupons. Nog geen 11€/kg goed spul. Nu iets duurder

https://a.aliexpress.com/_EIWiEKC

Sent from my Pixel 10 Pro XL using Tapatalk

Bijlagen
Screenshot_20251012-123233.jpg
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in