Printer aansluiten op laptop

Vragen over het gebruik van een de printer, toepassingen etc...
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Voor statische lading hebben ze polsbandjes of speciale handschoenen voor .
Maar het zal wel meevallen .
Een boardje moet je ook altijd aan de kopse kant vast houden dan loop je het minste gevaar op .
Laatst gewijzigd door Wim62 op 25/11/25, 10:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Welke gemiddelde consument gebruikt een polsbandje om zichzelf te aarden als hij/zij de printer aanraakt? Dat argument vind ik dus niet heel sterk. En als je ESD trainingen hebt gevolgd weet je dat er veel meer schade aan apparaten wordt aangericht door statische elektriciteit dan je zou denken
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Dat kun je hier zien op dit forum , in vorm van problemen met de printer zowel mechanisch als elektronisch .
Dat komt meestal voor omdat men niet weet hoe ze deze onderdelen moet hanteren .
Een beetje verdiepen in de nieuwe technieken is geen overbodige luxen .
Daar hoort ook enige kennis van statische ontlading bij .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa Core One .
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Nou ik moet zeggen dat ik een polsbandje zo voor het grijpen heb. Maar ik gebruik het zelden en ik heb in al die jaren misschien 1 of 2 keer echt schade veroorzaakt door statische elektriciteit. Die printerbordjes zijn denk ik nu niet meteen hypergevoelig voor SE, maar oppassen kan geen kwaad. Ik heb er bij mijn printers zover ik me kan herinneren nooit een probleem mee gehad. Ik kan me ook niet voorstellen dat nu specifiek die CH340 module als eerste wordt opgeblazen door SE. Vaak zitten er andere dingen achter waardoor de verbinding niet tot stand wil komen. Daar heb dus wel veel mee te maken gehad. En ik herhaal het dan maar weer een keertje. Als je andere programma's open hebt staan die een usb poort claimen dan kun je de connectie met je printer wel vergeten. Mooi voorbeeld daarvan is Cura. Ben je in Cura bezig of heb je dat openstaan dan krijg je geen verbinding met je printer, wat je ook doet. Je printer eist gewoon alleenrecht op en als een ander programma dit al doet werkt de verbinding met je printer via bijvoorbeeld via Repetier Host niet, maar ook via Pronterface niet.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in