Er zit zeker geen laser is en heeft ook geen 3 fase netaansluiting nodig, enkel ik de stekker steken en een PC ernaast zetten voor de aansturing van de print driver. hij werkt dus gewoon als een printer maar is stukker groter.
Hij staat nu al een hele tijd stil dus de printkoppen HP11 zullen wel vast zitten, die kan je kopen voor 35€ op aliexpress.
Voor inkt is hij omgebouwd zodat je bulk inkt kan vullen, maar die inkt is duur, 1 liter kost je 119€, je hebt 5 kleuren nodig.
Een aantal reservoirs zitten nog redelijk vol, daar kom je nog eve mee toe.
Maar dan komt de duurste nog, na het printen haal je het voorwerp eruit en blaas je dit proper, maar het is nog niet stevig.
Om dat te verstevigen heb je infiltrate nodig, een bus van 2 liter kost 339€
Met al deze producten kom je wel lang toe, maar het is een grote aankoop om alles weer draaiende te krijgen.
Dat steek ik er niet meer in.
Ik heb deze gekocht om behuizingen te maken voor een project, ik moest 100 bakjes per maand maken voor de volgende jaren.
Omdat ze redelijk groot waren was het extern printen niet betaalbaar, 780€ per stuk.
Vandaar de de aankoop, spijtig genoeg is het project afgeketst, mijn aankoop was voor niets.
De printer staat nu één jaar stil, alles moet een smeerbeurt hebben, de koppen moeten gereinigd worden.
Voor de liefhebben die ook nog wat handig is.
Ik kan hem momenteel niet laten draaien omdat cyaan leeg is, dus als je hem wil testen breng je best een busje cyaan mee.
https://my3dfamily-refillservice.de/epa ... /Category2