Doosje met scharnier

Zoek je een 3d model, maar je hebt niet de nodige ontwerpervaring dan kan je hier een ontwerpverzoek plaatsen.
darkzero
Belgium

Doosje met scharnier

Bericht door darkzero »

Hallo,

Ik heb een Prusa Core One (zelf omgebouwd van een MK4S) en voorlopig heb ik alleen maar ontwerpen van printables geprint met prusaslicer. Soms heb ik de afmetingen, infill, ... en nog wat settings aangepast maar hier hield het voor mij op, ook door tijdsgebrek.

Nu kwam mijn vader met de vraag of ik voor hem een doosje met scharnierend deksel zou kunnen ontwerpen en printen voor hem, zie bijgevoegde afbeelding. De afmetingen zijn binnenmaten in cm. De wanden zouden allen 0,5cm dik moeten zijn. Scharnieren links zoals op de afbeelding. Onderaan een gat en achteraan een vierkante opening.

Hoe begin ik hieraan? Met welke (gratis) software met lage leercurve kan ik best beginnen?

Bedankt alvast voor alle info!
Bijlagen
box.jpg
Barbara
Netherlands

Bericht door Barbara »

Een simpel en gratis ontwerpprogramma is TinkerCad
Laat je niet op het verkeerde been zetten door het feit dat het in eerste instantie voor kinderen is bedoeld, je kunt met dit programma ontzettend veel.
Ik vind het een prima programma, vooral voor dingen zoals jij hierboven omschrijft.
Naast dat het een redelijk lage leercurve heeft zijn er ook veel tutorials op YouTube te vinden met een specifiek onderwerp, zoals bijvoorbeeld scharnieren.

Tot nu toe heeft dit programma voor mijn ontwerpen goed voldaan.

Succes
Bambu Lab P1P met AMS
Bambu Lab Studio
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Gewoon even vragen of iemand het hier voor je kan tekenen, het is een eenvoudig ding. Tenzij je het natuurlijk als een leerprojectje zie, dan moet je uiteraard zelf aan de slag, maar voor een eenmalig ontwerpje kun je gewoon de vraag stellen. Alleen moet je wat meer maten opgeven, want er ontbreken er een paar. De precieze plek voor het gat onder is niet duidelijk, de plek van het vierkant naar links of rechts welke maat. Scharnierende deur? Erop of erin. Dikte deur ook 5 mm? Minimale maten, maar zijn er ook maximale? Of is het voldoende als je het kunt schalen. Ik neem aan dat alle maten centimeters zijn. Afgeronde of schuine hoeken/kanten of niet. Voorkeur voor scharnier, eventueel hoogte. Er zijn er op het forum een aantal die dit binnen een kwartiertje voor je tekenen.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in