Hoe kan ik dit zelf maken.

Standaard voor Epson en AMS2 pro in 1 rack

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Gebruikersavatar
Satje
Berichten: 4
Lid geworden op: 27/06/26, 11:52
Locatie: Winterswijk
Contacteer:
Netherlands

Hoe kan ik dit zelf maken.

#1

Bericht door Satje »

Ik heb via een bekende het onderstaande gekregen.
standaard epson en ams.png
Wie kan me hierbij helpen hoe ik dit het makkelijkste kan maken.
Ik ben net nieuw in de 3D wereld, dus graag hoor ik van jullie.
Het zelf ontwerpen heb ik (nog) geen ervaring mee.
Of dat iemand zo vriendelijk is om het te maken als bestand.
Alvast bedankt voor de moeite.
Groetjes van Satje (Rob)
Je bent nooit te oud om te leren
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 577
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#2

Bericht door 3DWim »

Satje schreef: 27/06/26, 12:15 Ik heb via een bekende het onderstaande gekregen.
Ik zie drie totaal verschillende zaken:
1) een AMS van bambulab
2) een epson kleuren printer
3) een tafeltje, waarvan je de onderdelen deels kan printen ALS je de modelfiles hebt.

Los hebben de items niets met elkaar te maken (denk ik).
Laatst gewijzigd door 3DWim op 27/06/26, 20:06, 2 keer totaal gewijzigd.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Elegoo Centauri Combo 2
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 1256
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#3

Bericht door Rob52 »

Ik denk dat het om de bestanden gaat die op de foto vermeld staan.
printod.png
Die zijn een keertje ontworpen en geprint, dus misschien staan wel op e.o.a. website. Anders die persoon eens vragen hoe hij eraan komt
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 577
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#4

Bericht door 3DWim »

Rob52 schreef: 27/06/26, 19:32 Ik denk dat het om de bestanden gaat die op de foto vermeld staan.
Plus al die andere dingen die je nodig hebt.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Elegoo Centauri Combo 2
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Satje
Berichten: 4
Lid geworden op: 27/06/26, 11:52
Locatie: Winterswijk
Contacteer:
Netherlands

#5

Bericht door Satje »

Ik heb chat gpt gebruik om een mooie rack te maken voor de printer aan de onderkant te zetten en de ams er boven. En gaf mij dit als voorbeeld. Het gaat mij om de rack te maken. Chatgpt gaf mij code voor openscad, maar als ik dat invoer dan ziet het er heel raar uit.
Zodoende heb ik hulp gevraagd hier.
Je bent nooit te oud om te leren
Gebruikersavatar
Rob52
Berichten: 1256
Lid geworden op: 25/09/22, 16:57
Locatie: Gendringen
Netherlands

#6

Bericht door Rob52 »

Als Chatgpt niks bruikbaars kan genereren dan zul je het zelf moeten doen. En dat betekent dat je gedetailleerde maten moet hebben. Het is een leuke start, maar AI is nog niet perfect blijkt maar weer.

Maar voor een simpel rekje waar een printer en AMS in/op moeten komen kun je natuurlijk ook gewoon wat multiplex en standaard in de bouwmarkt verkrijgbare meubelverbinders gebruiken, dan hoef je niks te printen.
Bambu Lab P1S Combo - TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
Gebruikersavatar
3DWim
Berichten: 577
Lid geworden op: 26/09/22, 20:04
Netherlands

#7

Bericht door 3DWim »

Hoe kan ik dit zelf maken?

Dan zal je je moeten verdiepen in een of ander tekenpakket. Ik gebruik skecthup (pro) anderen hebben een andere voorkeur.
Je tekenwerk moet je maken in printbare stukken, die je dan vervolgens exporteert als STL file , die dan weer herkend worden door de slicer van je 3D printer.
Dan begint de leercurve hoe tem ik mijn slicer.

Kant en klare ontwerpen vind je bv op thingiverse, makersworld etc.
Groet,
Wim

To quote or not to quote


Pro Deo 3D fanaat
Elegoo Centauri Combo 2
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Gebruikersavatar
Satje
Berichten: 4
Lid geworden op: 27/06/26, 11:52
Locatie: Winterswijk
Contacteer:
Netherlands

#8

Bericht door Satje »

Ik ga proberen als het wat koeler is.
In iedergeval bedankt voor jullie tijd.
Dank je wel
Je bent nooit te oud om te leren
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 2 gasten