Orcabot v0.43 Onderwerp is opgelost

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Rob52 schreef: 01/11/25, 19:00 wat zelfs tot startproblemen zou kunnen leiden als je onder de 7 volt komt
Ik weet niet of de Orcabot 12 of 24 volt is, maar dit was uitgaande van 12 volt.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Al mijn printer werken op 24 Volt en als ze dat bij aanschaf niet deden zijn wel omgebouwd naar de hogere bedrijfsspanning. De blowers die ik gebruik zijn puur gekozen op basis van de specificaties van het aantal kuubs wat ze per uur kunnen verplaatsen. Dat zijn welliswaar waarden in onbelaste toestand, maar je koopt dit soort blowers toch in goed vertrouwen en hebt er geen hard bewijs voor. Van het geluidsniveau had ik geen gegevens, dus was een pure gok hoeveel herrie ze zouden maken. En dat doen ze behoorlijk. Staat wel tegenover dat ze echt flink blazen en ik een part cooler heb kunnen ontwerpen die meer uitblaasopening heeft dan de blower zelf. Dus veel tegendruk is er niet, maar ik ben er vrij zeker van dat er toch capaciteitsverlies zal zijn door de ruwe wand van de geprinte air duct. Hoe gladder de wand des te minder weerstand en ongewenste turbulentie. Maar goed, de blowers zijn nu even plan B en plan A wordt het goed kaliberen en testen van de nieuwe besturing
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in