Ik loop al een tijdje met een probleem waar ik niet uitkom en voordat ik onderdelen ga vernieuwen of iets dergelijks zou ik graag jullie tips krijgen die misschien al tot een oplossing leiden

Als volgt ik heb een Ender 3 V2 printer waarmee ik al behoorlijk wat geprint heb. Ten opzichte van de originele printer zijn de bedveren, metalen extruder en een micro swiss all metal hotend vervangen/geplaatst. Ook daarna heb ik telkens goed kunnen printen.
Na een tijdje niet echt geprint te hebben is er een probleem ontstaan dat er na een +- uurtje geen filament meer uit de nozzle komt daarvoor begint de extruder al te tikken. Als de print is afgebroken en de nozzle is afgekoeld kan ik na het opwarmen het filament er wel weer gewoon soepeltjes doorheen duwen. Het bed level is mijn inziens ook goed gezien de eerste X lagen gewoon goed zijn.
Ik ben uiteraard opzoek gegaan naar de oorzaak maar heb nog geen oplossing kunnen vinden. Wat heb ik gedaan of mijn inziens kunnen uitsluiten:
- 1. Nozzle vervangen dat was al zolang niet gedaan dat dat sowieso wel een keertje mocht
- 2. Extruder tandwiel vervangen daar zat al wat slijtage op dus mocht ook wel een keer
- 3. Bowden tube vervangen
- 4. Ondanks ik met dezelfde temperaturen print als voorheen ook hiermee andere temperaturen geprobeerd
- 5. Ondanks ik dezelfde bestanden probeer te printen toch ook gespeeld met de intrek afstanden en snelheden etc.

Ik zou de extruder motor eventueel kunnen vervangen maar of dat dat de oplossing is?
Hopelijk kan iemand mij verder helpen