Ombouw Ender 5+ naar Mercury one.1

Wil je zelf een printer bouwen, heb je er eentje gebouwd en zit je met een vraag. Dan is dit z'n plek.
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 100
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#11

Bericht door Puffeltje »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Alweer even geleden dat ik een update gegeven heb, maar beter laat dan nooit:
De EBB36 is geplaatst, aangesloten en toen begon het geklooi om de CANbus werkend te krijgen. Twee avonden filmpjes zitten kijken, internetpaginaas doorlezen, en..... nog niet werkend gekregen. Dan maar van voor af aan begonnen. Op de Voron-site (Voron is een gelijkwaardige corexy-printer als de Mercury One.1) een goede verwijzing gekregen om de CANbus in te stellen. Die handleiding omvatte verschillende moederboarden, en verschillende toolboarden. Die van mij zaten er ook tussen (M8P en EBB36). Deze handleiding stap voor stap gevolgd en nu wel in 1x werkend.
Wat is er ook een hoop slechte informatie te vinden op het internet.....

Nu alles goed ingeregeld is qua hardware moet klipper nog aangepast worden qua pen-benamingen. Dat is een fluitje van een cent. En de printer werkt weer!
printing.jpg
Wat mij betreft was dit een leerzaam ombouwproject: veel items op hard- en software bijgeleerd.

Het enige wat nu nog gedaan moet worden is de bedrading verder vernieuwen en opschonen. Hierna een serienummer aanvragen, en dan kijken wat de mogelijkheden zijn om de snelheid nog op te voeren. Ten opzichte van voor de ombouw ben ik voor de buitenwanden al van 80 naar 200 mmps gegaan, met een gelijke zo niet betere kwaliteit.

De eerste objecten zijn alweer geprint. Even wachten tot de nieuwe rol filament binnen is, dan kan ik weer verder.
FB_IMG_1714918426845[1].jpg
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Banditoz
Berichten: 138
Lid geworden op: 04/12/22, 13:49
Netherlands

#12

Bericht door Banditoz »

Ziet er allemaal heel netjes uit. Zit al een tijdje te twijfelen om mijn ender 5 pro om te bouwen naar core xy. Ik heb een creality k1 die prima werkt en daardoor staat de ender al een tijdje niet meer aan. En juist dat verbouwen is toch voor mij wel een deel van de hobby. Toch maar eens gaan kijken wat ik allemaal nodig heb.
Hobby gebruiker, ender 3 pro met bigtreetech manta E3EZ met klipper/mainsail, ender 5 pro met skr mini e3v3, bigtreetech cb1 met klipper/mainsail en orbiter extruder met orbiter sensor en een creality k1.
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 63
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#13

Bericht door MaestroLmpio »

knap gedaan! Mijn E5+ staat ook te wachten op een klipperupdate, sta al een paar versies achter..... Heb je de katapult bootloader gebruikt zodat je later over canbus kan updaten en flashen?
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 100
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#14

Bericht door Puffeltje »

Katapult was een onderdeel van de instructie en heb ik voor het gemak maar meegenomen omdat mijn voorgaande pogingen allemaal een beetje de mist ingingen. De nu gebruikte handleiding heb ik op de letter uitgevoerd, en toen in 1x succes (inclusief de CANbus)
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 63
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#15

Bericht door MaestroLmpio »

Heb je toevallig nog een link naar de instructie die je gevolgd hebt? Want er staat inderdaad meer bagger op het net dan goeds,en soms moet je gewoon zelf de combo van flarden maken, dus hoe meer flarden, hoe beter 😋
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Gebruikersavatar
Puffeltje
Berichten: 100
Lid geworden op: 28/09/22, 13:30
Locatie: Beverwijk
Netherlands

#16

Bericht door Puffeltje »

https://canbus.esoterical.online/
Goede beschrijving, geschikt voor diverse mainboards en toolheads.
Ender 5 Plus omgebouwd naar Mercury One.1 , voorzien van BigTreeTech Manta M8P V2, raspberry pi CM4, EBB36, Phaetus Rapido Hotend 2 UHF - DFR0550 display - Klipper met CANbus
Gebruikersavatar
MaestroLmpio
Berichten: 63
Lid geworden op: 18/12/22, 19:25
Locatie: Rond Mechelen BE
Belgium

#17

Bericht door MaestroLmpio »

Top! Bedankt 👍
Ender 5+: BTT Octopus PRO; EBB42 via CAN; Bondtech Phase 4 DDXV3; Lineare rails XY & Klipper

Anycubic Photon Mono SE

Sculpfun S30 Pro Max 20W optical power laser machine
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast