Orcabot v0.43 Onderwerp is opgelost

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
The forum Administrator has chosen to advise you that this topic is 6 months en 2 weeks old and that you may wish to begin a new topic or use the search feature to find a similar but newer topic.
Plaats reactie
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Op de camping is de internet verbinding goed genoeg om met TinkerCad te kunnen tekenen. Dus ben ik met al mijn aantekeningen, maten, schetsen en ideeën aan de slag gegaan. En dit is wat er tot nu toe uit de bus is gekomen. Ja ja, ik hoor de echte tekenaars onder ons al zeggen, had dat niet wat smaakvoller gekunt? Maar ja, ik ben geen designer, gebruik TinkerCad en wil iets functioneels ontwerpen. Dan is dit mijn hoekige en functionele ontwerp

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door PrintEngineer op 17/07/24, 22:23, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Het is maar goed dat het een schets is , want waar laat je de 24volt voeding ?
Volgens de aansluiting achterop moet die er ook in .
Hoop dat dat past , maar ik ben er bang voor .
P.V .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

Niks mis mee hoor. Ik zou willen dat ik zo in Tinkercad kon tekenen zoals jij dat doet, petje af hoor.
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Wim62 schreef: 17/07/24, 19:43 Het is maar goed dat het een schets is , want waar laat je de 24volt voeding ?
Volgens de aansluiting achterop moet die er ook in .
Hoop dat dat past , maar ik ben er bang voor .
P.V .
Voor de voeding onder de printer is sowieso geen ruimte, dus die blijft op de zijkant zitten. Het blijft natuurlijk een bestaand ontwerp waar ik iets aan probeer te veranderen. En dan heb je ook zo je beperkingen

Toegevoegd in 11 uren 3 minuten 59 secondes:
Rob52 schreef: 17/07/24, 19:54 Niks mis mee hoor. Ik zou willen dat ik zo in Tinkercad kon tekenen zoals jij dat doet, petje af hoor.
TinkerCad is als je het goed bekijkt niet echt een tekenprogramma. Je werkt met vaste vormen die je kunt bewerken door er slim iets aan te plakken of uit/af te snijden. Zelf bouw ik een TinkerCad ontwerp steeds vaker in kleine stukjes op die later tot een geheel worden samengesmolten. Het is een stukje bewerkelijker maar geeft mij wel steeds meer mogelijkheden om complexere dingen te ontwerpen. Het grote gemis vind ik wel dat je niet zelf een lijn kunt tekenen, en hierdoor dus geen vrije vormen kunt maken
Rob52
Netherlands

Bericht door Rob52 »

PrintEngineer schreef: 18/07/24, 09:24 Het grote gemis vind ik wel dat je niet zelf een lijn kunt tekenen, en hierdoor dus geen vrije vormen kunt maken
Echt tekenen is niet mogelijk, maar met de scribble functie kun je aardig wat vrije vormen maken. Toegegeven, het vergt wel aardig wat oefening want het is niet echt een lijn tekenen. Maar als alternatief en als je er een beetje de slag van te pakken hebt kun je er aardige dingen mee maken.

Scribble.jpg
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
PrintEngineer
Netherlands

Ja de scribble heb ik zeker wel geprobeerd en vind het niet echt bruikbaar voor de dingen die ik wil ontwerpen. Dus stoei ik lekker door met TinkerCad en neem de beperkingen voor lief. Voor de komende winterperiode heb ik mij voorgenomen om een ander tekenprogramma onder de knie te krijgen, zodat er meer mogelijkheden ontstaan
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Ik zou de frontplaat ronde hoeken geven, de aan/uit knop combineren met de 230V aansluiting en daar dan ook meteen een zekering in zetten. Dat zijn kant en klare units.
Dan zou ik de ventilatorplat boven de print zetten en zorgen voor voldoende openingen voor lucht toevoer.

Daar naast zou ik het hele ontwerp baseren op een soort van insteek, pen/gat systeem. Ik ben daar voor BigRed ooit mee begonnen en dat werkt prima.
BigRed frame is natuurlijk ook een pen/gat systeem.
Big Red vermogensmeter (2).jpg
20200718_165321.jpg
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
PrintEngineer
Netherlands

@3DWim de ventilator kan gezien de ruimte onder de printer helaas niet boven het mainboard worden geplaatst. Onder het frame is namelijk maar 34 mm hoogte beschikbaar en daar probeer ik dan weer zoveel mogeliijk zooi onder te freubelen. Dus het is best al wel prutsen op de millimeter
3DWim
Netherlands

Bericht door 3DWim »

Ah dat had ik niet begrepen.
In dat geval: kleinere ventilatoren op de zijkant in de doos ?

Ik ben geen fan van de metalen pushbar. als je een fancy gatenpatroon ontwerpt is dat stijlvoller.

Ik zie ook extra "ontwerp" lijnen in de frontplaat bij de gaten. Dat gaat problemen opleveren bij het printen omdat de snijsoftware dat als rand gaat zien.
Groet,
Wim

To quote or not to quote

Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
PrintEngineer
Netherlands

Voor de verchroomde stalen fan guard heb ik bedacht, word deze net als het frame mat zwart gespoten. Dat doet best ook iets voor de uitstraling, en gezien het ontwerp van de printer denk ik dat het beter past dan een fancy gaten patroon.

Ja met het frontje is ergens in het proces iets misgegaan. En daar heb ik met TinkerCad wel vaker last van gehad. De enige oplossing is opnieuw tekenen en hopen dat het dan wel goed gaat. En nu de maten er goed in zitten is het opnieuw tekenen een half uurtje werk. Gelukkig verlies je daar dus weinig tijd mee, en op de camping heb ik letterlijk alle tijd
Wim62
Netherlands

Bericht door Wim62 »

Er is wel f1 dit weekend .
Hier lekker kijken via f1tv pro .
Met vriendelijke groet
Wim

Prusa mk4S
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen