Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
Mooi, de volgende keer dan ook even nadenken op welke zijde je gaat starten. Draai het 90grd en je hebt de ondersteuning niet nodig. Scheelt een dag printen...Print sessie van 2 dagen
duimen!
Groet,
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
Wim
To quote or not to quote
Pro Deo 3D fanaat
Big Red - meester
Weistek WT150 - meester
SketchUp Pro
AutoCad (LT)
3DWim op thingiverse
klopt, maar ik heb de deze printrichting met opzet zo gekozen zo dat de grootste kracht met de printrichting mee loopt.
-
Da's tussen de vijf en de tien jaar, vooral afhankelijk van de warmtelast. 4 jaar als er een warmtebron in zit.ksch57 schreef: 12/09/24, 11:47 tegen de tijd dat de PLA verouderd is zie ik wel weer. En dan maak ik het ding wel opnieuw met ABS en dan weet ik ook of dit wel goed past en praktisch is.
Ik had een paar behuizingen geprint met Innofil FR (een PLA soort) en die zijn na een jaar of vijf ''knapperig' geworden door warmte (er zat een voeding in). Dan vallen ze spontaan als borstplaat uit elkaar.

Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
-
PrintEngineer
Als je weet dat er een warmtebron is in de vorm van een voeding kan je er misschien beter een kleine ventilator bij plaatsen. Dan zal dit niet snel meer gebeuren
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
En met de functie Auto Orientation in Cura hoef je daar zelfs zelf niet over na te denken.3DWim schreef: 12/09/24, 12:22 Mooi, de volgende keer dan ook even nadenken op welke zijde je gaat starten. Draai het 90grd en je hebt de ondersteuning niet nodig. Scheelt een dag printen...
TwoTrees Sapphire Plus - Anycubic Deltaprinter
-
Was een led driver voor 15 tot 20W, goed overbemeten (40W driver IIRC). Behuizingstemperatuur van de driver ca. 40 graden, en de behuizing eromheen is zo ontworpen dat er genoeg natuurlijke ventilatie optreed.Blijkbaar waren de openingetjes wat aan de kleine kantPrintEngineer schreef: 12/09/24, 15:57 Als je weet dat er een warmtebron is in de vorm van een voeding kan je er misschien beter een kleine ventilator bij plaatsen. Dan zal dit niet snel meer gebeuren

De nieuwe versie wordt waarschijnlijk van PETG-V0. Ik heb wat verschillende materialen besteld om uit te proberen (ABS-PC FR, ABS MAX FR, PETG-V0, en PC-FR). PETG-V0 is de meest waarschijnlijke kandidaat. ABS MAX de goedkoopste. PC-FR de meest temperatuur bestendige. Zal later de resultaten delen.)
Bambu Labs X1C + Ams / Dremel 3D20
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in