Orcabot v0.43 Onderwerp is opgelost

Is je keuze van 3D-printer gemaakt en aangekocht, maar je hebt nadien nog een vraag? Heb je een probleem met een 3D print, en zoek je hulp? Dan is dit z'n plek.
Ch3vr0n
Site Admin
Contacteer:
Belgium

Bericht door Ch3vr0n »

Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:

Begint steeds meer en meer op een functionele printer te lijken :D
Bambulab X1C + 4 AMS

PrusaXL 5 Toolhead Edition

Creality CR-10 Max met Bondtech DDX v3 & Slice Engineering mosquito magnum hotend
* aansturing via klipper op een Raspberry PI 5, BigTreeTech SKR Mini E3 v3 & EBB42 v1.2.
* to-do: heatbed isolatie, x-as belt tensioner, dubbele y-as riem synchronisatie
PrintEngineer
Netherlands

Bericht door PrintEngineer »

De printer is natuurlijk al een tijdje functioneel, maar veel kan nog een tandje beter functioneren. Als deze modificatie gaat werken staat er nog een volgend ambitieus project op de rol, het toevoegen van G-kracht sensoren. Steeds meer moderne printers worden er standaard mee uitgerust en voor wie Klipper gebruikt is een uitgebreide functionaliteit al beschikbaar.

Marlin waar de Orcabot op draait heeft nog maar een beperkte ondersteuning voor het gebruik van G-kracht sensoren, maar er is een vorm van ondersteuning die je kunt gebruiken. En daar wil ik straks mee gaan testen om te zien of het de print kwaliteit kan helpen verbeteren. Met name de acceleratie en deceleratie parameters worden continu getuned tijdens het printen, waardoor zaken als ringing tot het verleden behoren

Toegevoegd in 2 uren 2 secondes:
Het gemodificeerde pressure block paste gisteren in een keer en ook de maatvoering viel binnen de noodzakelijke toleranties. Nu was het principe steeds dat je 4 x 4 boutjes op dezelfde spanning vast moest aandraaien om een optimale afstelling te bereiken. Belangrijk was steeds om de lengte van de boutjes goed op te meten en zo de druk vanuit alle hoeken zo goed mogelijk te verdelen. Dat moet ook anders kunnen dacht ik en heb nu een extra drukplaatje met center stelschroef ontwikkeld

Afbeelding
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Plaats reactie

Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie

Je moet lid zijn om een ​​reactie te kunnen plaatsen

Maak een account aan

Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut

Registreer

Log in