Voor het uiterlijk van het model plaats ik deze in de print.
In het model plaats ik de magneten: Ik heb ze een kleurtje gegeven hoe ik ze moet plaatsen, en ja, ik doe het ook weleens fout.

Voor het slicen gebruik ik Bambu studio, (let wel dat je hier het model niet hoeft te "repareren" ivm "non manifold edges), want dan ben de de holling van de magneten ook kwijt)
Als het model gesliced is, zoek ik de laatste laag op waarbij de bovenkant nog open is. Op de schuifbalk van de lagen kan je dan met rechts-klik van de muis een pauze toevoegen.
(Dit is ook mogelijk in Cura, maar het is wat omslachtiger, tenminste in de versie die ik heb)
Bij het printen zal de printer dan pauzeren, waardoor de magneten geplaatst kunnen worden. De magneten zullen dan achteraf niet meer zichtbaar zijn.
Zorg wel voor een goede klemming van de magneten, want zo nu en dan worden bij mij ook de magneten door de printkop weer uit het model getrokken. Wat wel een nadeel is, het is niet meer printen en weglopen, je zal tussendoor terug moeten. Bambu Handy geeft gelukkig wel een melding als de print in pauze staat.
Voor het plaatsen gebruik ik "magneetpennen" van Makerworld, dit werkt voor mij gewoon goed.
https://makerworld.com/en/models/60890- ... leId-63102
Ik hoop dat ik hiermee een nuttige bijdrage heb geleverd.
Christian