Dit is het laatste bericht van de vorige pagina:
De BTT SKR 1.4 turbo is in die zin verouderd dat er geen LAN, WiFi, camera poort, 250 Mhz processor, 4 keer zoveel EEPROM geheugen en een dubbele Z-motor aansluiting op zit. Het board is overigens nog wel in productie, maar wordt volgend jaar uitgefaseerd. Tenslotte staat de derde opvolgende generatie al in de startblokken om gelanceerd te worden. En die bordjes hebben dan de AI functionaliteit aan boordOrcabot v0.43 Onderwerp is opgelost
-
PrintEngineer

-
PrintEngineer

Afgelopen vrijdag kreeg ik alle onderdelen in één keer geleverd. Ik dacht top, dan kan ik starten met de configuratie van de nieuwe Marlin firmware. Eenmaal uitgepakt had ik een onverwachte verrassing. De drivers waarvan ik dacht dat ik die geleverd zou krijgen zijn volgens Mouser niet leverbaar. Uhhh dacht ik, ze staan toch op hun eigen website?????? Maar in plaats daarvan heb ik de TMC2240 ontvangen. Dan is mijn vraag natuurlijk, waarom is er dan een nieuwe driver met type aanduiding TMC2250 ontwikkeld, of kloppen de gegevens op de website niet?
Nevertheless, ik heb het maar geaccepteerd en ben gestart met het configureren van de Marlin firmware. In eerste instantie had ik de bestaande versie (2.0.8.3) willen omzetten naar de TMC2240 driver, maar die versie levert geen ondersteuning voor deze drivers. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat alleen de versie 2.3.0.x béta deze driver ondersteund. De keuze is dus reuze zal ik maar zeggen. Nu ben ik om eerlijk te zijn niet zo 'n grote voorstander van het gebruik van beta versies, maar omdat er niets te kiezen valt toch maar gedownload en eraan begonnen.
En ja, het configureren viel zoals altijd toch weer tegen, want de dingen uit de vorige versie 1:1 overnemen werkt domweg niet. Bijvoorbeeld de naam van het Bigtreetech SKR 1.4 turbo mainboard heeft een nieuw naam format gekregen, en zo waren er nog wat van die struikelblokken. Maar klagen helpt zoals gewoonlijk niet, dus ik ben doorgegaan tot het gaatje en uiteindelijk heb ik de firmware kunnen compileren. Volgende stap is het uitwisselen van beide boards en dan zal ik weten of het iets brengt

Nevertheless, ik heb het maar geaccepteerd en ben gestart met het configureren van de Marlin firmware. In eerste instantie had ik de bestaande versie (2.0.8.3) willen omzetten naar de TMC2240 driver, maar die versie levert geen ondersteuning voor deze drivers. Na wat speurwerk kwam ik er achter dat alleen de versie 2.3.0.x béta deze driver ondersteund. De keuze is dus reuze zal ik maar zeggen. Nu ben ik om eerlijk te zijn niet zo 'n grote voorstander van het gebruik van beta versies, maar omdat er niets te kiezen valt toch maar gedownload en eraan begonnen.
En ja, het configureren viel zoals altijd toch weer tegen, want de dingen uit de vorige versie 1:1 overnemen werkt domweg niet. Bijvoorbeeld de naam van het Bigtreetech SKR 1.4 turbo mainboard heeft een nieuw naam format gekregen, en zo waren er nog wat van die struikelblokken. Maar klagen helpt zoals gewoonlijk niet, dus ik ben doorgegaan tot het gaatje en uiteindelijk heb ik de firmware kunnen compileren. Volgende stap is het uitwisselen van beide boards en dan zal ik weten of het iets brengt
Tja ik weet niet waarom, maar ik heb iets met Orcabot printers
Maak een account aan of log in om deel te nemen aan de discussie
Je moet lid zijn om een reactie te kunnen plaatsen
Maak een account aan
Geen lid? Registreer om lid te worden van onze community
Leden kunnen hun eigen onderwerpen starten en zich abonneren op onderwerpen
Het is gratis en duurt maar een minuut
Log in